Välkommen!

måndag 14 december 2009

Redesign på Beckmans Designhögskolas julmarknad


Jag tog mig till Beckmans Designhögskolas årliga julmarknad under Luciahelgen och där fanns många snygga, intressanta och roliga saker gjorda av skolans elever. Mitt fokus var på redesign och ekologiskt och jag hittade många exempel. Några favoriter var handväskor gjorda av gamla skärp av Hannes Lennartsson (se bilden) och smycken av bestick av Elin Hedlund. Sofie Samuelsson hade gjort skålar av virkade dukar och Johan Falk Rhodén hade ekokalendrar med ett tips för varje månad. Det fanns också smycken av lego, av pärlplattor, skålar av LP-skivor, ekologiska kassar med mera. Kul och inspirerande att se!

6 kommentarer:

  1. Jag var också där och tyckte att det fanns en hel del kul. Gillade de återanvända bestickssmyckena skarpt!
    Lena

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, hennes smycken av gamla bestick var riktigt snygga!

    SvaraRadera
  3. Väskan av återanvända skärp var ett nytt kul grepp.

    SvaraRadera
  4. Oj vilken spännande blogg, om ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat! Denna måste jag börja följa tror jag bestämt!

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Du är välkommen! Gillar din blogg "Tant Grön" med väldigt fina foton och inspirerande pyssel.

    SvaraRadera