Välkommen!

torsdag 31 december 2009

Gott Nytt År med äpple!


EkoLifestyle önskar alla ett Gott Nytt År! Min mamma har som tradition att det första man äter på det nya året är en bit äpple för god hälsa (Idunas äpple). Nu har jag också börjat med det och ser till att alla symboliskt har en bit äpple att ta efter 12-slaget. Och då gärna en bit från ett gott, väldoftande svenskt vinteräpple som till exempel Ingrid Marie.

En god början på året, sen är det bara frågan om hur resten av året ser ut :)

2 kommentarer:

  1. Hej! Surfade in här från EkoLifestyles hemsida. Har kikat runt lite och det verkar finnas många matnyttiga små tips och tricks. Hit kommer jag komma tillbaka. Bilden nedan på den vintriga solnedgången var fantastiskt fin.
    /Åsa

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillar tipsen! Det var en fantastisk vinterdag i Dalarna när jag tog bilden och mer än -20, nu såg jag att de kommer att få mer än -35 i Dalarna i veckan. Då gäller lager på lager principen om man ska kunna vara ute och njuta av den vackra naturen :)

    SvaraRadera