Välkommen!

fredag 29 januari 2010

Swappa loss och byt grejer med varandra!

Filmswapping, bokswapping, klädswapping, christmas swapping - listan på vad du kan swappa/byta är lång och egentligen är det bara fantasin som sätter gränser på vad vi kan "swappa". Att byta kläder med varandra är inte så ovanligt, det sker både privat och i organiserad form. Några som organiserar klädswapping är t ex "Dress off Dress on", se på deras blogg eller på Facebook när de har nästa aktivitet, de tipsar också om andra aktiviteter.


En annan aktör på swappingarenan är "Bytiken" med hemmaviste i Göteborg. Bytiken arrangerar olika typer av swapping. Under filmfestivalen i Göteborg har "Bytiken" filmbyte lördag 6/2. Lämna in filmer (DVD) under festivalveckan och få en biljett som du sedan kan använda på lördagens byteskväll som har en mix av filmbyte, musik, mingel mm. För mer information se Bytikens hemsida eller på Facebook. Göteborgs filmfestival har i år det passande temat "Sharing".


För dig som gillar böcker är det den "Stora Bokbytardagen 23 april 2010". Se mer information om det på Facebook.
Att byta böcker, kläder och prylar med varandra är ett väldigt bra sätt att återanvända, bra för miljön och för plånboken - och kul!
Så swappa loss därute!

4 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen att byta grejer. Men ännu mer gillar jag att mina kläder numera lämnas till någon som designar om dem till fina barnkläder. Det känns fint!

    SvaraRadera
  2. Spännande med omdesignade vuxenkläder som blir barnkläder, har du tips att dela med dig på några som håller på med det?

    Ett företag som jag vet sysslar med redesign av kläder är Yorrik i Stockholm som gör om vuxenjeans till barnjeans. Snygga, mjuka och sköna barnjeans av gamla jeans - en lysande idé!

    SvaraRadera
  3. Jag har personpoträtterat eko-designer Susanne Sadri (som jag lämnar mina kläder till) i min blogg. Där hittar du länkar till hennes verksamheter Beundra och Bamsekram.

    Personporträtt: http://www.menmia.se/?p=3872

    Hon ligger även bakom Bruka Eko Designmarknad: http://www.menmia.se/?p=9128

    Vill du ha direktkontakt med henne så blir nog ingen gladare än Susanne. Hälsa från mig! :)

    SvaraRadera
  4. Jag har läst ditt personporträtt av Susanne Sadri, jätteintressant! Tack för tipsen :)

    SvaraRadera